Sidor

onsdag, januari 05, 2011

Gott Nytt År

Lite senare än andra kanske, men det skyller jag på min man.
Här är vi ute och tittar på smällare.

Vi hade stor middag här hemma på nyår. Maten lagades och stod förberedd i köket/kylskåpet. Vi fixade till oss och till och med barnet fick sig ett bad och ombyte till fina kläder.
Maken öppnade en öl och vi tänkte att nu är det bara att invänta gästerna, en kvart tills de ska komma. Så kom äldsta sonen. Maken gick och pratade med honom och lämnade tydligen sitt ölglas vid datorn.
Vi hör vrålskrik och kras.
Lillan har hällt ölglaset över sig och tappat det i golvet. De fina kläderna var dyngsura och jag blev tvungen att tvätta håret på henne igen och försöka hitta något annat som var festligt fint i klädlådan.
Men lite senare så upptäckte vi att blöta kläder var inte det största problemet. Blöt dator är ett betydligt större problem (rest in peace, den var visst 8 år).

Internet fungerade inte innan och då berodde det på Telia. Så jag har ringt och tjatat och när de fixat sitt problem så hade jag ändå det. När de undersökt det hela fick jag svar att det måste vara min utrustning det är fel på och mycket riktigt så var modemet lite kladdigt.
Alltså har jag inhandlat ett nytt idag.
Så får vi väl se om routern överlevt eller om man måste köpa en sån också.

Men Gott nytt år i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar