Sidor

söndag, januari 09, 2011

I vår vackra vita vintervärld

Säga vad man vill men det är då åtminstone vackert ute. Kallt och massor av snö - så jag vill ju inte gå ut. Men det ser ju fint ut när man tittar ut i alla fall.Om det är någon som INTE gillar när det snöar så är det lilla Alva. Hon får sitta i pulkan och titta på när jag skottar. Först grät hon rejält mot slutet och sist grät hon hysteriskt så fort jag startade snöslungan. (Vi har hörselskydd båda två.) Hon gillar det inte alls.
Så nu tänkte jag skotta när hon sover middag.
Men då snöar det som allra mest så det känns lite dumt, jag sitter här istället och hoppas att hon ska vilja sova två gånger idag...Här har hon åter igen druckit vatten ur min sportflaska. Mycket hamnar på kläderna. :)

2 kommentarer:

  1. men himla så mkt hår hon har fått!

    SvaraRadera
  2. Ja, helt plötsligt så började bara håret att växa.
    Vi kan till och med göra två små svansar men hon låter inte gummisnoddarna sitta kvar. Tyvärr.

    SvaraRadera