Sidor

tisdag, april 12, 2011

Bruschetta med tomat, basilika och parmesan

Det här receptet provade jag när jag fick prova Zeta parmesanost via buzzador. I receptfoldern fanns många fler recept som jag vill prova...Bruschetta med tomat, basilika och parmesan
1 liten baguette i skivor
Olivolja

3 tomater skurna i småbitar
1 pressad vitlöksklyfta
2 msk olivolja
1 msk vitvinsvinäger
1 kruka basilika
Grovt riven parmesanost

Lägg baguetteskivorna på en plåt med bakplåtspapper och ringla över olivolja. Rosta i ugnen på 225 grader cirka 5 minuter.
Blanda tomater med allt utom parmesanosten. Lägg röran på brödskivorna och strö över rikligt med parmesanost.

Superenkelt men godare än man kan tro!
Det fungerar som förrätt, men som tilltugg är nog ännu bättre.

1 kommentar:

  1. Åh jag älskar bruchetta!! Måste göra en laddning snart och mumsa i mig!! =) Tack för tipset!

    SvaraRadera