Sidor

torsdag, mars 08, 2012

Internationella kvinnodagen

Idag är internationella kvinnodagen.
Jag passade på att använda det som ursäkt för att köpa en liten present till mig själv. En sak jag velat ha länge men tänk vänta med tills vi gjort om köket (om några år). Det gjorde jag dock inte.
Det som inhandlades idag och inte om några år var en svart plåtburk till diskmedlet.
Det kanske inte är den mest feministiska present man kan köpa åt sig själv. Städattiraljer på kvinnodagen, det skulle jag ju ha tänkt på. Men den är fin och jag har velat ha den länge. Sen när köket är matchande svart så kan vi kanske ha den framme men tills vidare får den stå i skåpet. Vaktad av den gula gummigubben som Alva fortfarande är rädd för...
Det kändes nästan lite lyxigt att fylla på i diskmaskinen ikväll. Det måste vara det som dom kallar vardagslyx?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar