Sidor

torsdag, mars 01, 2012

Några minuter med Alva

Alva är på toaletten och undersöker pappa Mickes neccessär. Hon hittar rakhyveln och konstaterar.
- Pappa käggig (skäggig)
- Mmmh Pappa är skäggig
- Alva käggig nej. Bara Pappa kägg.
- Ja, det är bara Pappa som har skägg... och Tobbe lite grann.
Så tittar hon på mig och säger.
- Mamma käkkig nej. (Stryker mig lite på kinden och tittar sedan på mina ögon.)
- Mamma sminkig!

Å sedan fick hon sitta en stund framför webkameran.
Många uttryck på få minuter.
Det är en liten teaterapa vi har fått, förskolefröknarna håller med.
Här följer "Alva show".











5 kommentarer:

  1. haha, underbara unge! :D

    SvaraRadera
  2. Men så söt :)

    SvaraRadera
  3. Hon är för underbart söt!
    och bäst av allt, hon är mitt barnbarn!
    Älskar henne så mycket så.
    Kram från mormor

    SvaraRadera
  4. Hihi, så fin :-) det där måste jag pröva med lillan ju :-D

    SvaraRadera