Sidor

lördag, augusti 18, 2012

Dagens shopping

Min dotter fnissade åt mig idag. Eftersom att det är varmt idag och det troligtvis är sista gången för denna sommar tog jag på mig en låååång halterneck klänning. Så hon fnissade och sa:
- Mamma du är naken på ryggen!

Sedan åkte vi till loppisen och där hördes det tydligt att Alva såg något hon verkligen, verkligen ville ha.
- Ååååååh Den Jaaaa Haaaa!
Så hon fick den för den kostade bara en tjuga, kanske inte i samma stil som de docksängar jag tittat på men Alva är väldigt nöjd. Jag gillar hur hon säger att man köpt det på loppis med ett tonläge som att hon skryter om inköp på världens dyraste och exklusivaste butik. :)
Docksängen Alva ville ha på loppis.
Jag köpte även en kassaapparat. Den leker hon för fullt med nu när jag sitter här framför datorn. Den var också värd en tjuga.
Själv har jag ju mest öga för barnkläderna och den här fina klänningen kunde jag ju inte motstå. Sommaren är visserligen slut men man vet ju aldrig om det blir nån resa i vinter. I jättevarma länder är det ju bara med axelbandsklänning intalar jag mig själv. Den var också värd en tjuga. :)

Jag gick på Hanséns barn och tänkte köpa en vinteroverall för min 25% "kupong". Men sedan hittade jag förra årets MeToo overaller som redan var nedsatta 25% så då köpte jag en sån. Hon har en i det märket storlek 92 och då kändes det enklast att köpa samma sort så vet man att det passar när den är urvuxen. Visserligen har vi provat den och jag tror (och hoppas) att den ska räcka hela vintern. Men jag vill inte stå där utan en när det är helt urplockat och få betala fullpris för en ful overall som jag egentligen inte vill ha (det misstaget har jag gjort). Så nu har hon denna att växa i.
Den nya att växa i längst fram, den äldre som är lagom nu bakom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar