Sidor

fredag, augusti 31, 2012

Foton från augusti

Augusti 2012, den månad då dottern officiellt blev rumsren. (Pottränad.) Visserligen har det hänt nån olycka, oftast på förskolan, men det får man räkna med. Det går då väldigt lite blöjor nu när hon bara har en på natten som i 90% av gångerna är torr på morgonen.

Regn och kallt. Ska vi kalla 2012 året då det aldrig blev sommar?
Jag hade hoppats på att den skulle komma (om än lite sent) i augusti. Men den verkar inte komma alls.
Båt till stan och gå på Nolia. Alva styr med hjälp av storebror.
Alva var förkyld, steg upp klockan 6 och orkade inte ens vara vaken till 9.
Jag åkte iväg till storstan över helgen. Sushi och till och med ett glas vitt vin till  lunch och sedan sushi till middag på Arlanda under söndagen. Lyxigt värre! Jag längtade inte hem alls förrän jag kommit fram till arlanda. Det var alltså riktigt trevligt.
Trädgårdens guld, jordgubbsplantorna levererar.
Alva vill smaka tårta. 
Fint väder. Äntligen en förmiddag på Gläntan.
Småttingarna var eld och lågor och grät förtvivlat när vi skulle åka hem.
Alva är nu mogen för modellera, det var visst superskoj.
Tyst och koncentrerat satt hon och pluttade ut den över bordet.
Regnvädret gjorde dottern glad för då blev det vattenpölar. 
Frukost på hemresedagen, under den resan hade jag längtat hem.
Bröllopfirande.
Maken löser problemet med morgonsur unge som vill se på bolibompa och föräldrar som vill att hon ska äta frukost. Mycket fiffigt.
Lilla fröken har blivit lite kinkigare med maten. 


2 kommentarer:

  1. bild 31; tala om att vara lik mamma!
    Kolla in bilderna där du är "badtroll".
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, jag visste att du skulle gilla den bilden. Hon kom gående med filten och sa:
    - Det är Alva!
    Så en viss kärlek för att klä ut sig finns nog...

    SvaraRadera