Sidor

måndag, januari 07, 2013

En utmaning med mat

Något ska man ju hitta på varje år, en liten utmaning. Men den jag kommit på åt mig själv i år kanske inte tar slut i år om man säger så. Men det känns roligt och intressant.
Jag fick inspiration från Monstermalla som först körde igenom alfabetet med olika rätter och sedan hade en abc med mat från olika länder utmaning. Jag tyckte att det lät ju himla skoj att laga mat från lite olika länder. Tema-vecka flera gånger och samtidigt får man prova nya rätter.

Men då är det ju det där att det finns så många länder, vilka ska man välja?
Då kom jag på att jag ska ha länderna som jag har besökt och i den ordning som jag har besökt dem. Så nu blir det till att leta recept och ta reda lite mer om ländernas matkultur.
Hur många rätter det blir från varje land har jag inte bestämt, jag tror att det får variera lite grann. Min förhoppning är att det ska göra matlagningen både roligare och lite mer inspirerande.

2 kommentarer:

  1. matutmaningar är fantastiska :) känns skönt att ha igång min nu, då blir det inte en massa funderande.
    Ses den 19de!

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir roligare då.
    Men min utmaning är tvärt om, jag får fundera mycket mer. Tänkte att jag tar den lite då och då.
    Ja, det gör vi. Ska bli så kul.

    SvaraRadera