Sidor

tisdag, april 30, 2013

Fotodagboken, april

Fem år sedan vi förlovade oss och det firade vi med att gå ut och äta utan barn.
Jag valde laxplanka och den var så himmelskt god!
Jag köpte karameller på affären.
Långa dagisdagar tar på krafterna. Det var ett tag sen sist hon somnade på golvet...
Utbildningsdag, stå och prata dag, äta och fika dag. :)
Alva var bekymrad över att byxorna inte var rosa (som tröjan). Jag sa att det matchade både Rapunzels ögon och Pascal på tröjan. Till slut accepterade hon det och sa att hon kunde ha sina Tingelingskor så matchar det.
Söta barn i likadana tröjor.
Alva låtsas att det är lördag så hon får äta klubborna hon fått av pappa.
Spänningen var olidlig när jag budade på kurslitteratur. Ordinarie pris är 1600!
Jag vann och kunde köpa dom för halva priset. Så härligt.
Vi hämtade pappa Micke på flygplatsen och åt lunch på Café Piteå.
Bjuden på Afterwork (och inte av min man utan av ett av jobben).
Gratis mat och trevlig kollegor. Sånt gillar jag!
Ibland känner man att man vill ge upp. Jag ger det ett år till har jag inte fått något jobb i Piteå (svågerpolitikens mecka) då så får vi väl helt enkelt flytta tillbaka till Umeå! Känns ändå rätt okej nu när jag har något fler extrajobb och pluggar.
En kurs avklarad, bara att beställa böckerna för nästa då...
Svårt att ta sig upp ur sängen när en liten sover så gott bredvid.
Dessa mardrömmar som stör nattsömnen, men vi somnade om fort.
Så här ser punkan ut på släpet. :)
Redo att åka på dagis.
Lyxlunch med lilla dottern på stans sushiställe.
Jag fick rosor av morsan. (Blev även äldre.)
Sol ute, pluggandet gick lättare i en solstol med dottern som lekte nedanför.
Vi tog skoter och pulka till fingermanholmen, gjorde en stor brasa och grillade.
Korv, mera korv och lite marschmallows.
Med tanke på lillens tröja blev jag ju tvungen att måla dom till spindelmannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar