Sidor

söndag, november 24, 2013

Halv åtta hos Elisabeth

Så var det äntligen dags för en ny halv åtta hos mig omgång. Jag och denna gång tre tjejer till ska turas om att laga trerätters ca en gång i månaden (inte i december). På syrrans initiativ. Jag gillar konceptet. Laga mat, fixa och dona, plocka undan och diska en gång. Sitt och äta och mysa några gånger fler. Mycket trevligt.
Initiativtagaren började igår.

Förrätt
Jordärtskockssoppa serverat med baconlindade dadlar

Varmrätt
Hästfilé serverad med getostrulle, rödvinssås och rödbetssallad

Dessert
Björnbärskompott med äggost och hackade pistagenötter


God soppa och jag har nog aldrig ätit dadlar förr. Alltid spännande att prova något nytt plus att de var goda. Hästfilé och rödvinsås är toppen men jag måste säga att den där getostrullen var supergod. Den ska jag göra själv någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar