Sidor

fredag, november 22, 2013

Sushi - annorlunda idéer

Det var länge sedan nu men jag provade lite annorlunda idéer när det gäller sushi. Det som låter helt galet kan ju ibland vara jättegott och att jag oftast använder philadelphiaost i makirullarna är ju också lite konstigt. Men jättegott. Så jag provade två recept ur kokboken "Njut av sushi - en samling med över 100 läckra recept" som jag fyndade på nån utförsäljning på Åhléns sist de fanns i Piteå.


Lax och rucolarullar med pesto
Bred ut riset på noribladet. Lämna en kant för att kunna rulla ihop. Lägg en smal linje pesto lägst ena sidan. Täck över den med lax, avsluta med rucola. Rulla ihop och skär i bitar.


Sushi med lax, sparris och majonnäs.
Bred ut riset på noribladet. Lämna en kant för att kunna rulla ihop. Lägg en linje wasabi som du täcker med majonnäs lägst ena sidan. Stek laxen lite lätt på båda sidorna och lägg ovanpå. Lägg även dit kokt sparris.. Rulla ihop och skär i bitar.


Pesto provar jag inte igen, det var dåligt på riktigt. Men majonnäs är både konstigt och gott. Bryter av fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar