Sidor

söndag, november 10, 2013

Shopping på Ullared Gekås

I helgen gjorde jag mitt första besök på Ullared som de där nere kallar Gekås. Det var mycket bättre än jag trodde, jag trodde att det mest sålde skräp. Det gjorde också att jag hittade mer än jag trott att jag skulle göra. Men samtidigt har jag inte köpt något som jag inte "ändå tänkte köpa så småningom".
Glöggmuggar. Vi sa förra året att vi borde ha några till glögg och nu har vi det.
Inklusive russin och mandelskålar. Fattas bara Blossa 2013.
En lite mindre ungsform som är fin, för när jag vill göra något när inte alla är hemma.
Eller laxlasagne som inte alla tycker om bara jag gillar om jag förstått saken rätt.
En sån där mysig lammullsfilt som Malin och Jörgen hade. Hur mjuk och skön som helst.
Gardiner till köket. Min man tyckte vi behövde nya, vet inte om dessa faller i smaken.
Men jag tyckte att dom var lite gulliga.
Jag är väl förberedd för barnkalas 2014. Flickorna fyller ju 5 då så det borde passa.
(Vår allra sist, så det kändes lite konstigt att tänka 5-års present när hon inte fyllt 4 än.)
Julchoklad var kanske lite överdrivet att släpa med sig hem från Göteborg.
Men en av dom hade ju en fin metallburk som kan återanvändas om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar