Sidor

söndag, april 27, 2014

Ledig helg med vårkänsla

I helgen hade jag ingenting planerat. Jag och mannen skulle till Elektrolux och titta på kök så det gjorde vi i lördags. Nu inväntar vi förslaget och bläddrar i kökskataloger.
Jag och syrran bläddrar i katalogerna och dricker vin. (Då spelade mannen elgitarr.)
Vi var även in på Happy Homes och tittade på golv. Passade då på att köpa slipgrejor, penslar och altanlasyr.
Hälsade på en nyopererad nära familjemedlem och drack kaffe. Så kom man hem och vädret var fint, så vad ska man göra? Börja med årets lasering av altanen förstås!
Mannen oljade utemöblerna och dottern målade på sin trästol.
Efter och Före. Från igår.
Det är inte något som vi gör varje år tror jag. Men det behövs med jämna mellarum. I alla fall vartannat år. Jag tog lite drygt halva igår, kanterna runt om och trappan ner. Sen gjorde jag klart idag.
Syrran kom och umgicks lite med mig. Jag sa att hon gärna fick komma och sola på altanen
medan jag målade, så hade jag sällskap. Det går ungefär en burk med Beckers kastanj.
Dottern hon hade "utegångsförbud" fast jag krävde inte att hon skulle vara inomhus.
Hon fick inte gå till någon kompis för hon hade varit på vift dagen innan. Mannen krattade.
Så åt vi korv/hamburgare vid grillen och ikväll har vi ätit pasta med ädelsostsås. (Igår grillades en karré, mycket gott med grönsaksgrillspett som tillbehör.)

Därefter slipade jag och började måla på ett annat projekt. Det får ni se när det är klart. Lackfärgen har ju 16 timmar mellan lagren så det lär ta ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar