Sidor

onsdag, april 30, 2014

Makeover av hallgarderoben


Hallgarderoben före. Gulaktig med vita handtag.
Jag har målat hallen och panelen kritvit. Men hallgarderoben tänkte jag att den tar jag sen. Nu drygt fyra år senare var det dags att ta tag i irritationsobjektet i hallen.
Så bort med handtagen. Det fanna tre hål i varje dörr. Det såg inte bra ut. De extra hålet syntes även när handtaget satt på plats. Men nu är alla utom ett igenspacklade. Tre lager färg (rollat med en liten skumgummiroller) och sedan hjälpte maken mig att borra hålen lite större så de nya knopparna gick att få dit.
Jag passade även på att måla trädelen av lådhängaren. Vitt, vitt, vitt och fräscht. Nu slipper jag se den gula garderoben och tänka att "det där måste jag fixa" för nu är den samma färg som väggen. Den lilla stolen skulle jag också gärna måla vit, (men den är rosa metallic - dottern säger nej).
Nya knoppar, dottern reagerade och sa åååh så fina!
Knoppar i lite lantlig / shabby chic stil.
Jag har valt knoppar i lite lantlig stil. Vita men inte helt tråkiga utan lite åt det lantliga hållet. De passar bra in i den marina stilen och passar bra mot hallpanelen tycker jag. Så jag är nöjd.
Knopparna kommer från Nillas handelsbod och heter "Vit knopp i porslin, lantlig". Det finns både större och lite mindre, jag valde mindre.

Nu kan jag stryka en rad från stresslistan.
Måla hallgarderoben och dörrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar