Sidor

tisdag, april 22, 2014

Shoppat: Vit vattenkokare

Vit vattenkokare från Eva Solo
Jag såg på fb att en bekant fått en snygg vattenkokare i julklapp av företaget. Så jag bestämde redan då att det är en sån jag ska ha den dag det blir dags att köpa ny. När vi kom hem från en resa i januari hade den vi hade tappat startknappen. Ett problem vi löst genom att sticka in en tändsticka att hålla ned när vatten ska kokas. Alternativt tynga ner med något man hittar i närheten.
Men så kom den vita vattenkokaren åter i butikerna och vips står det en i mitt kök. Vattenkokaren står framme hela tiden, den jag hade köpte jag på Åhléns i Bollnäs så den var inte ny. Jag hoppas att denna ska hålla lika länge...
Ett problem som jag hade med den gamla är att det ofta droppade vatten från den. Jag lärde mig genom åren hur man ska hälla för att den inte skulle droppa men det var ju bara jag som visste det. Denna rackare är droppfri! Mycket bra. (Finns att köpa på Hem ljuva hem i Småstaden.)
Vattenkokaren är faktiskt lite för fin för mitt kök. Jag måste nog byta det också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar