Sidor

söndag, april 19, 2015

Frukost

Så här såg min frukost ut idag.
Jag är kvinnan som stod ut med juicedetox i en halv dag. När det passerat ett dygn kände jag mig håglös, eländig och omotiverad. Igårkväll somnade jag nästan när dottern såg på tv och livet kändes knappt värt att leva. Så jag sa åt min man att han vinner. Jag slutar nu!

Så tog jag mig två knäckebrödsmackor och en tekopp och återvände till att vara mig själv. Det var inget för mig. Visst vet jag att de första dagarna är tuffa och sedan ska det vända och man blir piggare. Men orkeslös med huvudvärk, då känner jag att då är det för mycket. Man ska väl inte behöva må dåligt för att må bra? Jag är även förkyld så det kan ju bero en del på det också. Helt som mig själv känner jag mig fortfarande inte men huvudvärken är i alla fall borta.

Däremot så kan jag ju fortsätta att dricka juice som en del i kosten. Den kan bara inte vara hela intaget. Så i morse provade vi en annan juice.

Morgonjuice
1 granatäpple (kärnorna)
1 pkt hallon
2 apelsiner
1 rödbeta

Det blir inte jättemycket juice, ett litet glas per person (3 personer). Man kan även slänga i en halv vattenmelon men den hade jag glömt att köpa.
Frukostsällskapet (dottern) tyckte att jucien var god men sur.
Jag tyckte inte att den var sur alls, snarare söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar