Sidor

onsdag, februari 15, 2017

Film: Fifty shades darker

Ikväll var jag och såg "Fifty shades darker" med syrran och kompisar. Det var en hel del intima scener i filmen, efter att ha läst första boken lyssnade jag på del 2 och 3 som ljudbok och jag kan erkänna att jag snabbspolade när de ägnade sig åt "kinky fuckery". Det blir lite pinsamt på storbildsskärm. Men det finns en liten story också.
Ex från förr dyker upp i Ana och Christians närhet t ex.
Ana har en knäpp chef och när hon blir chef säger hon en replik:
- I expect you to call me Ana. I don’t expect you to fetch me coffee unless you’re getting some for yourself…. and the rest we’ll just make up as we go along, okay?

Varpå jag hör min syster säga att den repliken är exakt som i "Working girl".
Så jag lutade mig och viskade att den spelas av hennes mamma.
Tjejen som spelar i fifty shades är dotter till två 80-tals ikoner. Melanie Griffith (som spelade i Working girl, inte alls dum film faktiskt) och Don Johnson (som spelade i Miami Vice).
På den tiden såg de ut så här..
Melanie i "Working girl".

Don Johnson i Miami Vice.
Stilen på 80-talet, vad ska man säga. Jag är glad att jag var för ung för att vara ett modelejon eller ens ha de där frisyrerna. Numera är Melanie Griffith gift med Antonio Banderas istället.


PS: Jag tänker inte se nån fler av filmerna på bio. De gör sig bättre hemma på datorn, där man kan snabbspola lite. Men den var bättre än första filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar