Sidor

söndag, februari 12, 2017

Söndagssummering


Veckan bjöd på härlig vardag. Mycket jobb, många samtal, frisk familj och enkel lättlagad vardagsmat. Morgonpromenad i tisdags i -10 och sol, riktigt härligt. En ypperligt bra start på dagen. I fredags unnade jag oss en Järnpåse. Toppenbra kött och god sås, även fast jag inte hade något smör hemma utan fick använda flytande Milda istället. Minst lika gott som middag på restaurang.
Lammytterfilé med örtbakade rotsaker, tomat och getostsallad och rosmarinsås.
Lördag provade vi dom här chipsnyheterna. Ranch-stjärnor var godast av de två men jag föredrar de traditionella smakerna på både skruvar och stjärnor.
Dottern är ett riktigt fan av melodifestivalen så hon får sköta röstandet, men numera får inte alla fem hjärtan "för att annars kan de bli ledsna". Hon hejjade verkligen på Allywan och Benjamin medan jag höll på Marinette och Dismissed.
Veckans shopping:
Ingenting, i veckan rensar jag. :)
I fredags gjorde jag upp med dottern om att hon inte ska sova i min säng utan istället ska jag sova i hennes och så välte jag ut en garderob och fyra byrålådor för att sortera och kanske rensa lite bland mina kläder. Så det är alltså vad jag har gjort i helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar