Sidor

torsdag, juli 12, 2018

Titanic utställning


Vi gjorde en liten familjetripp till Skellefteå och besökte Titanic utställningen på Eddahallen. Dottern var helt inne i Titanicfilmen och spelade my heart will go on i vintras. Maken uttryckte att han började vara liiite less på sången och då svarade jag "men tänk på mig som redan gått igenom den här perioden en gång med syrran".


Dottern berättar om utställningen:
Titanic utställningen var sorglig och intressant. Man fick se massor av böcker från Titanic. Det bästa var att se halsbandet med en riktig diamant. Man fick se bilder på människor som var på Titanic. Man har hörlurar som någon pratar i som man får lära sig saker och man fick känna på ett ISBERG! I slutet blev jag lite less.

Jag tyckte att det var intressant också. Rätt mycket saker som har räddats från havets botten. Det var kul att se en uppbyggd tredjeklass hytt och förstaklass. Historien som inspirerade James Cameron till historien om Jack och Rose. Storyn i filmen var bättre men det finns ett smycke med en blå ädelsten inblandad i verkligheten, även om "heart of the ocean" var bisarrt mycket större. Det får man ta med Hollywood presentationer.
Det var kallt att känna på hur kallt vattnet var, man förstår verkligen att människorna frös ihjäl på 20 minuter. Men roligast att se tyckte jag nog var modellen av Titanic som på ena sidan var i genomskärning så man kunde se små pyttesmå hytter, matsalen och vart maskinerna var placerade.
I slutet var jag också lite less men sista rummet innehöll namn på alla och det hoppade vi helt enkelt över och åkt och åt sushilunch istället. Efter att vi shoppat en fin souvenirposter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar