Sidor

söndag, september 30, 2018

Söndagssummering

Den här veckan började bra då jag strax efter det blivit måndag äntligen fick föda fram min son. Resten av veckan var som ett lyckorus under en sömnig dimma med en mörbultad kropp (min, inte sonens) och såklart den hormonella babybluesen som också finns där. Istället för att susa hem snarast möjligt bodde vi kvar på patienthotellets BB våning från måndag till tisdag sedan åkte vi hem efter babyns andra läkarkontroll och utskrivning. Då gick det även bra att göra öronkontrollen så vi slipper tillbaka till Sunderbyn.

Barnen träffades för första gången och det var en väldigt nöjd storasyster. Vi har även haft besök och fått presenter.

Nytt läkarbesök med PKU-prov i Piteå på onsdagen. Det gick också bra. Han hade inte tagit igen födelsevikten men å andra sidan hade han varit vaken och skrikit halva natten för att det inte fanns mat men somnade sen när jag tydligen började göra mer mat på morgonskvisten.

Torsdag hade jag utlovat att gå på tjejkväll. Så det blev att inviga barnvagnen och ta med dottern med en kompis. En fika, nått ärende, inköp av en "jag har blivit storasyster present" och en tröja. Sen åkte vi hem. Det var inte alls mycket folk på stan när vi var där.

På söndagen var det dags för maken att åka till jobbet. De där pappalediga dagarna gick fort när lillen bestämde sig för att stanna i magen en stor del utav dem. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss eller trott att det skulle bli men det går bra ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar