Sidor

söndag, juli 05, 2020

Söndagssummering - husägare igen

Jag och lillen i storasyrrans blivande rum.

Måndag, tisdag och onsdag var mest jobb och nedräkning till torsdag då jag var ledig för att jag skulle ha tillträdet på huset. Jag fick nycklarna och åkte dit lite senare när Axel skulle sova så fick han göra det hos morfar. Jag och Alva var istället till huset och kikade runt bara vi två.
För lilleman så behöver trappen barnsäkras.

Jag försöker dokumentera hur det ser ut nu och planerar och funderar hur jag vill göra med alla rum. Vad vi ska ha vart och så vidare. Hjärnan är igång om man säger så. I fredags vara det skönt att åka till jobbet och vila upp sig en stund. Sen var jag och Alva på Pinchos och åt. Först tänkte jag att lillen skulle följa med men han tycker ju inte det är kul alls. Så det kändes bättre att få fokusera på min lill-tjej och äta mat i lugn och ro medan han busade med momma och morfar. Lite semester och sommarlovskänsla försöker vi få ändå.

Veckans shopping, det lär bli mer shopping nu med nya huset:

En till taklampa "Ava" från Mio, nu har jag bestämt mig för att ha den i hallen istället för i vår blivande walk-in closet så då behövde jag en till så att det är två.

Barngrindar var verkligen svårt att få tag på och då jag inte hittar nån butik som säljer dem lokalt så fick jag beställa hem från Babyland.se då Clas Ohlson hade slut. De ska komma på 2-3 arbetsdagar så det bör gå fort att få hem dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar