Sidor

tisdag, oktober 27, 2020

Köket - fortfarande under konstruktion

 

Köket ikväll.
Förra veckan hade jag sjukt barn nästan hela veckan så då blev det inte mycket gjort. Lördag åkte jag för att köpa en till metod-list men när jag kom dit var det inte en sån list hon hade. Så det var bara att åka hem igen. Attans.
Det har gått bra att sätta fast kaklet, lite som att smeta på frosting på en tårta och sedan dra lite med spackelspaden och trycka fast. Problemet blev där vid fönstret då jag behövde få ut en fyrkant ur en platta. Det gick inte med verktyget jag hade. (Kakelskärare.)

De tunna plattorna under fönstret fick jag till ikväll då jag testade att trycka på skurna plattor med händerna. Men kakelskärarens tryckplatta har två plattor spruckit åt alla möjliga håll (och då blir humöret lite si så där när det inte går som man vill). Men nu när jag satte tryck med händerna sprack de lite mer kontrollerat där det var tänkt.
Tyvärr har jag nu samma problem på andra sidan fönstret och där blir det en avlång rektangel som ska sågas ut och lämnas 1,5 cm hela vägen upp. Precis där plattorna fasas av. Vi får se om det går att fixa (med diamantklinga på rondellen).

Det blev ett lite större projekt av "jag ska bara måla köket och byta tre skåp". Köket använder jag ändå, men steker man bacon luktar det bacon i två dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar