Sidor

söndag, oktober 04, 2020

Köket - work in progress

Utrustad med en nyinköpt skruvdragare skulle jag ta ner skåparna på sidorna och måla den där kryddhyllan i mitten grå. Första skåpen var lite knepig att få ner pga av nån specialplugg skruv. Men det gick, den kom ner efter lite dragkamp.

Köket före.
Andra skåpen, där knakade det lite grann när jag skruvade loss några skruvar men jag tänkte att ärsch, det sitter ju en skruv där uppe också. Så jag skruvade vidare och då rasade kryddhyllan och fläkten ner på spisen. Den satt nämligen bara fast där mellan skåparna.
Men spisen höll.
Ärsch då tänkte jag, då behöver jag nått nytt där. Sen åkte jag och drack kaffe hos pappa och han tyckte att han skulle se eländet. Så kom han hit och kopplade ur fläkten, praktiskt med en utbildad elektriker i familjen.

Så nu blir det inte att bygga nån säng i dotterns rum. Nu blir det andra bullar. Kanelbullens dag och allt. Blir inga kanelbullar här, jag har ingen fläkt så nu blir det bara micromat men lyckligtvis har jag just fyllt upp frysen med matburkar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar