Sidor

fredag, oktober 09, 2020

Köket -work in progress

 

Köket just nu, har jag plockat bort pappen som skyddar bänken nu när kaklet är borta. Det ser väldigt deppigt ut nu. Dottern sa att jag får fixa köket tills hon kommer hem igen och jag har istället gjort det ännu värre! (Hon får leva med det till det blir bättre.)
Men jag känner att jag måste åka och köpa kakel imorgon. Hur svårt kan det vara? Det lär jag upptäcka snart. Allt man vill lära sig finns väl på youtube?
Till vänster ser ni det ena köksskåpet. Då där högt ska det alltså vara. 100 cm och ända upp till tak. Samt 9 cm djupare än de gamla skåpen som satt där. Det kommer att göra stor skillnad.

Det här som står noterat på väggen kanske är jätteviktigt så det är väl bäst att dokumentera. Har med kopplingen av köksfläkten att göra. Jag trodde att jag löst det här med köksfläkt idag och skippat att bygga ny kryddhylla. Men det visade sig att jag nog inte har löst det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar