Sidor

tisdag, oktober 09, 2012

Hotell Marigold

Igårkväll skulle maken se "the Raven" i sovrummet. Jag såg de första minuterna och bestämde sedan att det är bäst att jag inte ser den filmen. Så istället tog jag mig för att se Hotell Marigold.
Rekommenderas!

Filmen handlar om ett gäng pensionärer som åker till Indien för att bo på det nyrenoverade hotell Marigold. En äldre dam ska få sin operation där borta och är väldigt skeptisk till utlänningar. En man ska leta efter en ungdomskärlek och en änka är ensam för första gången i sitt liv.
När de kommer fram visar det sig att den unge entusiastiske indiern som driver hotellet har överdrivit hotellet status ganska rejält. Men så småningom börjar de ändå trivas.

Jag gillar engelska filmer. De är så roliga på ett helt annat sätt än de amerikanska. Lite mer tjuvroliga.
Till exempel:
- ...lagom till vår 40-åriga bröllopsdag. Vi har inte riktigt bestämt hur vi ska fira ännu.
- Kanske en tyst minut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar