Sidor

tisdag, augusti 29, 2006

Bok: Djävulen bär Prada

Jag har läst "Djävulen bär Prada" av Lauren Weisberger som jobbat på Elle. Det är ingen hemlighet att hon fick en hel del underlag till boken från det jobbet. Jag gillar såna här böcker, men det blev lite väl mycket snack om olika märken (prada, gucci, och så vidare) och om vilka kläder den stackars tjejen har på sig. Storyn är som följer:
Andrea får jobb som assistent till en chefsredaktör på tidningen Runway. Jobbet tar all hennes tid och hon hoppas att hon efter ett år ska kunna gå vidare till ett seriöst jobb. Men hur mycket ska man egentligen stå ut med?
Jag ville läsa den innan filmen kommer, nu när jag gjort det så tror jag att den passar alldeles utmärkt till att bli film. Min kusin (som bor i Usa) sa att filmen är helt okej men ingen höjdarfilm. Så vi får se vad jag tycker när den kommer till Sverige...
My boss is from hell