Sidor

söndag, augusti 06, 2006

North Country

Solen skiner för fullt, det har varit en fantastisk sommar och jag är överaskad att det inte känns som om den är slut. Härligt! Jag skulle aldrig klaga på värmen. Men Umeå skulle behöva få sig lite regn. Gräsmattorna är bruna och mindre träd börjar se väldigt hängiga ut. Regn vore inte fel (gärna på natten när jag sover).
Nu ska jag rekommendera filmen som jag hyrde igårkväll:
North Country med duktiga och söta Charlize Theron. Hon lämnar sin kvinnomisshandlande pojkvän och åker hem. Där tar hon jobb i gruvan där männen inte tycker att kvinnorna har något att göra. Så de behandlar dom som skräp istället för medarbetare. Kvinnorna får stå ut med att bli kallade fittor och mycket värre saker, hela tiden. Men till slut får Josey nog och trots att hon inte har någon annans stöd försöker hon göra något åt saken. Gripande historia och bra skådisar. Generellt sett är jag inte så förtjust i drama, men när det är baserat på en sann historia är det mycket mer intressant för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar