Sidor

lördag, september 30, 2006

Bio: Att återvända

Jag kände egentligen inte för att göra annat än att slöa i soffan men jag hade bestämt bio med förra höstens flirt, så det var bara att rycka upp sig. Faktiskt känner jag mig lite finare i högklackade skor, det livar upp lite. Under tiden jag gick till bion hann min nya flirt ringa, kul. Jag känner mig mycket mer populär och uppskattad jämnfört med innan.
Lägg sedan till en bra film till det.”Att återvända” (Volver, 2006) regisserad av Pedro Almodovar med Penelope Cruz i huvudrollen som Raimunda. Penelope är en riktigt bra skådis som bara lyser upp bioduken. I den här filmen blev man visst tvungen att bulla upp henne en aning så att hon skulle se mer vulgär ut och det hade faktiskt sett lite konstigt ut om hon varit hollywood smal i den här filmen.
Filmen handlar om Raimunda och hennes familj. Många känslor spelas upp, det är sorg varvat med glädje och komik. Ingen film man bara ska sitta och slötitta på. Men tar man sig tid att verkligen se den så är det jättebra. Jag vill som inte berätta så mycket om den för det skulle nog bara förstöra, det är ett drama i alla fall. Själv ska jag klura på vilken av Pedros filmer jag tycker är bäst, den här, ”Allt om min mamma” (Todo sobre mi madre, 1999) eller ”Tala med henne” (Hable con ella, 2002). Det tål att tänka på, jag måste skaffa mig dem på dvd så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar