Sidor

torsdag, september 21, 2006

Rekognosering

Jag gick en runda på stan för att kolla efter lite inredningsdetaljer. Eller rättare sagt skulle jag kolla vad guld-buddhan i skyltfönstret på Mias lustgård kostade (1300:- ca). Jag vet inte om jag ska köpa den eller kanske önska mig den i julklapp. Jag behöver något stort och fint i hörnet mellan sofforna. Men så tänkte jag att jag verkligen behöver en lampa och gick till lampbutiken. En lampfot såg rätt fräck ut men den kostade 1650:- För en lampfot! Jag är chockad...
Men jag har aldrig köpt en lampa förr. Så nu har jag surfat runt på Internet och kollat men inte hittat något intressant. Jag minns en lampa som jag hittade via någon annons på msn. En fantasifull lampkrona med röda glasblommor. Väldigt snirklig, jag vet inte hur jag ska hitta den igen. Den var som ett konstverk (och inte så billig förstås). Ikväll har jag i alla fall inte hittat någon lampa som intresserat mig den minsta. Kanske det finns häftiga lampfötter i Marocko? Jag skulle ju kunna ta hem en som handbagage, souvenir hmmm...I framtiden kommer jag att köpa ny soffa och det ska bli Caracas från Mio, nu är det bestämt. Jag väntar bara på något bra erbjudande. Jag vet att det kommer ett sofferbjudande så småningom och jag har tid att vänta. Sofforna jag har är sköna men ack så fula. Den fina turkosa kudden från sängjätten ska jag i alla fall önska mig i julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar