Sidor

söndag, februari 25, 2007

Modern matta plus mer

I det moderna hemmet är mattan stor och gosig. En matta man kan gosa in sig och verkligen känna strukturen på. I alla fall om man ska tro Plushpod. De säljer till exempel "Little field of flowers" som designats av Tord Boontje. En matta som är uppbyggd av massor av blommor. Det blir som en blomsterbädd på golvet. Mattan är handgjord för att få den så perfekt som möjligt och man kan dammsuga den och lämna in den till ett proffs för rengöring vid behov. Två storlekar, tre färger. Den billigaste kostar 4465 dollar (vilket idag blir lite dryg 32.000 kr). Jag säger SNYGG! (alldeles för dyr för mig och absolut ingenting för en familj med småbarn eller pälsdjur).Andra saker som finns att köpas hos dem är lampa modell större av den jag såg på lampbutiken (som den snorkiga tanten inte ville sälja). Mjölkflaskelampa, jag kanske fick några ideér här. Man kan ju skruva ihop sladdar alldeles själv. Wiggle Chair och Oh Chair. Jag hittade mycket som jag tyckte om och blir nästan förvånad över mig själv. Så modernt och jag gillar det! Jag som trodde att jag var helt inne på etniskt stil, men tydligen inte. Konstdelen av sidan tror jag att jag lämnar tills imorron. Kanske jag kan inspireras till att måla någonting igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar