Sidor

tisdag, april 01, 2008

Minnen

Förra veckans tisdagstema var "Minnen".Jag samlar mina fotografiska minnen i mitt fotoalbum. I de allra äldsta hittade jag några bilder av mig. Det finns tyvärr inte många, jag är oftast bakom kameran. Men här bjuds tillbakablickar.
1. Tonåring
Jag med runda glasögon (jag och Harry Potter), långt lite permanentat hår i hårband och supercool i svart skinnjacka som jag fått låna av min kusin.

2. Blonderad
Jag hade tonat håret mörkt och mamma tyckte att det var fult. Så när frissan inte hade tid att avfärga det tyckte hon att vi skulle ta saken i egna händer och blondera håret. Resultatet blev flammigt gulaktigt/bimbo blont. Här på bilden fryser jag i Piteås park dagarna innan examen i 9:an.

3. London
Klassresa till London. Pappa varnar en inte för saker i onödan, men till Soho dit fick jag lova att inte fara. Men sedan går man omkring och letar Carnabystreet som visar sig ligga vid en skylt där det står "West Soho". Så då tog jag ett foto med mig framför skylten (upp till vänster).
Klassen på hotelltrappen och jag och mina kompisar på kina restaurang (längst ner till höger).

Ja, fotografier är underbara påminnare om svunna tider.
Så, låt dem inte gå förlorade i sin digitala form. Bränn cd skivor som backup och förvara dem väl. Helst i ett annat hus ifall det börjar brinna. Tryck ut dem och klistra in de bästa i album. Ett fotoalbum är populärt, foton i lådor hittar folk aldrig när de vill och datorer är bra att visa upp dem på bara man är medveten om att de går sönder ibland (precis som tv:n, videon och dvd-spelaren är det bara en fråga om när). Det kryper i mig när folk säger att de inte backupar sina foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar