Sidor

lördag, juni 28, 2008

Båtliv med barnen

Solen tittar fram och vi bestämmer oss efter viss tvekan för att åka iväg med båten. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Piteå är underbart på sommaren.I helgen är det många som besöker Piteå för Summer games (fotbollsturnering för barn). Här syns en fullproppad husvagnsparkering vid västra hamnen. Hamnen vi valde att parkera oss i bredvid en princess från Umeå. (Stor dyr båt)

Inte långt därifrån (ca 10 min med 5 knop) ligger Fingermanholmen. (Mitt emot den lilla hamnen vid Furunäsets företagsby, gamla furu.) En liten sandstrand nära stan där familjer kan spela volleyboll. Det är även en hel del party på den lilla strandbiten.

När solen skiner, vattnet glittrar blått och fontänen livar upp förgrunden är till och med zon-området underbart i mina ögon. Underbara älskade Piteå. Jag är så kär i Piteå idag (och i Micke).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar