Sidor

söndag, september 07, 2008

Bord i teak

Jag önskar att jag tagit ett före kort för att bättre kunna visa hur bra det här blev. Men tänk ett teakbord som jag fått ärva av min mormor när hon flyttade till hemmet som fått vara med om en hel del partyn (ringar av glas, kanske lite rödvin) och tjejer som äter pizza ur kartongen framför teven (ger vita värmeutslag på bordet). Kort sagt såg det riktigt illa ut. Redo för skroten. Rent utav jätte fult!MEN
efter en omgång av teak rengörning och två inoljningar så är det som nytt (nästan). Om man kan få ytterdörrar fina igen på det viset så borde det ju fungera på ett bord som jag sa på butiken. Han var den första som höll med mig.
Alla andra har sagt att det inte skulle fungera, att bordet var redo för tippen. Men ha, ha. Tjiii fick ni!
Nu är jag lite kär i bordet, jag ska aldrig köra det till tippen.

Och nu vet ni att man kan få teaken fin igen på detta lilla enkla viset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar