Sidor

söndag, september 14, 2008

Vardagsrummet, uppdatering

Jag har inte hunnit måla vardagsrummet i helgen. Det vore skönt om det hade varit klart, men det kommer nog att ta en helg till. Just nu är det väldigt tomt utan gardiner och lull lull.
Så här blir det bruna.Jag hade tänkt måla järnet igår, men jag var extremt trött för jag sov så dåligt. Över huvudtaget är jag inte lika harmonisk i huset när Micke inte är hemma, sedan hade vi inbrott under veckan som var.
Äldsta vaknade av att det var en kille som sprang omkring i källaren och öppnade dörrarna. Han frågade vad han gjorde där och killen snodde en väska.
Han hade glömt att låsa dörren men det är ändå obehagligt.
Så natten mot lördag vaknade jag av varenda ljud.

Inatt var det lite bättre, men när äldsta kom hem var jag tvungen att stiga upp och försäkra mig om att dörren var låst. Inatt sov jag i min nya pyjamas, det känns bättre att vara lite mer välklädd om jag ska vara tvungen att stiga upp och bråka med inbrottstjuvar (eller springa till grannen). Sömnen blev lite djupare inatt och jag är mycket mer utvilad idag. Lyckligtvis, eftersom jag ska köra bil till Umeå ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar