Sidor

lördag, september 20, 2008

Hemma helg

I helgen har vi barnen, de leker mest med sina kompisar. När de är hos oss är det nära till klasskamrater och gamla polare, så ibland syns de knappt till.
Jag har målat klart i vardagsrummet. Den beige färgen blev mycket bättre än jag trodde när jag började måla den. I och för sig är jag alltid skeptisk i början men när man väl fått dit sakerna igen brukar det vara okej.
Micke hjälpte en kompis att flytta och kom sedan hem och lagade mat. Så när jag äntligen var klar (det tog några timmar) stod maten dukad på bordet. Vi hade öppnat vinet jag fick i julklapp och firar idag att det är ett år sedan vi bestämde oss för att börja dejta och se hur det går...Mer mys åt folket, det behöver vi i höstmörkret. Tända ljus och varma tekoppar.
Jag kan avslöja att maten var riktigt god. (Lövbiff med ädelost i rullen, bakad potatis, en hemlig sås och romröra.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar