Sidor

tisdag, september 16, 2008

Höst

Dagens tisdagstema är "Höst".Utsikten från min lägenhet, man kan knappt tro att det är så centralt! Nästan som om jag bor i skogen. Jag kommer att sakna mina träd...

Ett nytt liv
Varje höst vill man egentligen
flytta till ett nytt område
där ingenting är bestämt,
möblera och köpa nytt
få nya grannar,
nya kompisar,
sakta vänja sig med lukten
i de halvtomma rummen
utanför på gatan,
en annan värld,
en helt ny ordning.

Börja från början
i garderoberna.

Nya vanor,
nya ljud,
nya mellanmål,
ett nytt liv.

Nu ska allt gå bra.
Den här gången ska
inget gå fel,
den här gången ska
allt bli bra.

ur "Jag är en sån som bara vill ligga med dig" av Fredrick Lindström

Fantastiskt! Jag trodde att det bara var jag som kände så på hösten. Jag trodde att det var för att man just varit ledig och fortfarande hade sommarstaden färskt i minnet, men det kanske är djupare än så...

1 kommentar:

  1. Oj så fin bilden. snyggt de var med de gula löven och den rosa ljungen:)

    SvaraRadera