Sidor

lördag, december 27, 2008

Bok: Min bästa väns dotter

Jag har läst en bok som heter "Min bästa väns dotter". Den handlar om en tjej som får veta att hennes bäste väns dotter i själva verket är dotter till hennes blivande man. Så hon packar sina väskor och flyttar men några år senare får hon ett meddelande från sin före detta kompis att hon är döende. Hon vill att hon ska adoptera dottern och efter att motvilligt hälsat på och hämtat flickan hos barnets misshandlande morföräldrar kan hon inte annat än att ta hand om henne.
Men det är förstås en lång väg att komma till ro med allt.
Jag har inte avslöjat för mycket. Det finns mer till historien, jag var kanska fast i min bok där ett tag. Den var bra.

Micke tyckte jag var tråkig, men vi var på Koh Jum och det stod faktiskt i reseguiden att det är en god pocketbok som gäller här. Så han fick gå och leta sig en bok i receptionen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar