Sidor

tisdag, april 14, 2009

Bok: Höga klackar

På bussen till från Umeå läste jag de sista sidorna av "Höga klackar" av Anna Maxted. Faktiskt har jag börjat med boken och läst mer än hälften men jag hade trott att det var en lättsmält chicklit och blev besviken när den hade ett djupare innehåll. Något jag var mer på humör för nu. Så jag har suttit i solen och repeterat en tredjedel innan jag läste fortsättningen.

Boken handlar om Natalie. Hennes kompis Babs har just gift sig och Nat känner sig övergiven. Så på bröllopet eller om det var strax efter, dumpar hon sin trygga oerhört tråkiga och oattraktiva pojkvän för att bli ihop med en "bad boy". Han lockar med henne att göra dumma saker och snart har hon problem på jobbet. Det blir problem med familjen och även med Babs.
Sedan kommer överraskningen att huvudpersonen har anorexia. Men om man kan smälta det så är det faktiskt en bra bok. Andra delen uppskattade jag minst lika mycket. Om inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar