Sidor

söndag, april 05, 2009

Bok: Mina hemligheter av Sophie Kinsella

Jag har hört att denna bok inte skulle vara så bra, inte alls i närheten av "En shopaholics bekännelser" men jag tyckte om den. Böcker som får mig att skratta till högt så det hörs måste man ju tycka om. Skit i att det är förutsägbart och bla. bla. Ibland vill man bara ha lättsmält underhållning.

Boken handlar om Emma som jobbar som marknadsassistent. Hon är iväg på ett kundmöte och sabbar det totalt med att råka spruta företagets dryck på kunden. På planet hem råkar de ut för turbulens och Emma börjar babbla om allt hon inte hunnit göra i tron att de ska dö. Sedan övergår det till att bekänna ALLA hennes hemligheter, att hon vattnar sin kollegas blomma med apelsinjuice, att kaffet på jobbet smakar förskräcklig så hon brukar smita iväg med en kompis till närmaste fik, att hon aldrig varit riktigt kär, att hennes pojkvän tror att hon drar en storlek mindre än hon gör, att hon avskyr stringtrosor och så vidare.
Allt för en snygg främling.

De överlever och några dagar senare traskar främligen in på företaget och visar sig vara den som äger stället. Roat frågar han hur kaffet smakar?

Jag skrattade och tyckte det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar