Sidor

måndag, april 19, 2010

Flopp

Nej, barnet ville verkligen INTE sova i vaggan. Hon var riktigt trött och gick faktiskt att få att sova där inlindad i fleecefilt. Så sov hon en halvtimme och sedan skulle hon upp.
Jag stoppade in tutten som spottades ut och hon skrek, gosade in sig i handen och så började hon om att skrika för att sedan gosa igen och så vidare. Så där vid ett gav jag upp och lät henne sova i sängen.
Försökte lägga ner henne vid fyratiden när hon verkade sova djupt. Men så fort huvudet nuddade vaggans kudde började hon argskrika. Så sen fick hon sova i sängen resten av natten.

Idag ska spjälsängens skruvas ihop.

2 kommentarer:

  1. under tiden jag läste tänkte jag att bäbis nog vill ha en större säng än vaggan. När jag kom till sista meningen insåg jag att du hade samma tanke... =) Hoppas liten sover bättre i spjälisen.

    kram

    SvaraRadera
  2. en idé kan också vara att låta henne läggas på ngt som är varmt när du flyttar henne till sin säng.
    Lätt att de vaknar bara av att det blir "kallt" Ha även ngn "nalle" el likn som ligger lite mot henne så hon känner lite närhet!

    Smurfen var ju tacksam och sov i sin säng fr första början, men ofta somnade han ju vid bröstet och ville inte ligga ensam sen... Men vi körde med ovanstående och det fungerade.

    Hoppas ni löser det

    KRAM

    SvaraRadera