Sidor

torsdag, oktober 21, 2010

Mode på jobbet

Så här tycker H&M att man ska klä sig under arbetsveckan.Anta att jag skulle t ex hålla kurs för tre medelåldersmän i hur ett databasprogram fungerar. De har aldrig träffat mig förr och jag kommer intrippandes på skyhöga klackar i minimala short och prickiga strumpor.
Tror ni att de skulle tycka att jag såg kompetent ut eller skulle jag börja på minus?Jag tror att de skulle fråga sig om jag verkligen visst vad jag pratar om och det skulle ta ett tag innan de var övertygade. Jag skulle veta om det och så skulle jag tycka att det kändes jobbigt.
Sen förstår jag inte det där med korta shorts och tjocka strumpbyxor. Jag är mer för att shorts har man på sommaren, men även då har jag hellre kjol än shorts.
Tvåan skulle kunna funka med andra brallor men skulle ändå passa bättre hemma.
Trean och fyran skulle jag lätt kunna ha på mig på jobbet.
Femman däremot - axelbandslös kort klänning? Nej, tack?
Jag vill bli tagen på allvar på jobbet.

Å med det sagt så kan jag säga att jag just varit ute på barnvagnspromenad i höst solen och njutit av det ljuva mammalivet.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Undrar just vad HM anser att kvinnor jobbar med egentligen:-)!?

    SvaraRadera
  2. Öh.Jag håller definitivt med dig.

    SvaraRadera