Sidor

fredag, mars 25, 2011

Våffeldagen

Idag har vi precis som många andra ätit våfflor. (Våffeldagen är idag om nu någon lyckats missa det.) Men eftersom mitt våffeljärn gick sönder förra året och jag nyss köpt en annan köksmaskin så ville jag inte köpa något nytt just nu.Men lill-tjejen måste ju få prova äta våfflor.
Alltså åkte vi till Bygma (Ångsågen) där de bjöd på våfflor. Jag inhandlade även en ektröskel (som sedan visade sig vara för smal) och en överraskning. Pojkarna har frågat tusentals gånger när vi ska köpa en ny microvågsugn - det var visst idag. *trumpetfanfar*
Även på Coop serverades det våfflor, men där fick man bara ett hjärta. Fast ett hjärta var allt som behövdes för att Alva skulle vara nöjd medan jag handlade. Hon avbröt sitt ätande ibland för att i vanlig ordning ropa hej åt de som såg trevliga ut i hennes ögon.

När vi kom hem igen så hade Alvas "sovklocka" ringt för minst en halvtimme sedan (hon hann nämligen somna mellan Bygma och Coop). Så hon sov och jag rollade sista varvet på första dörren. Sedan pysslade jag med några krukor och tänkte att det här var verkligen "a fabulous friday" tills jag fick för mig att öppna min deklaration.
Aj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar