Sidor

måndag, juni 18, 2012

"Förhandlat"

Micke tycker ju att jag har tillräckligt med receptböcker så han tycker att det räcker med en ny per år. Det tycker ju inte jag, enligt mig kan man inte ha för många. Så när han pratade om att köpa en ny förstärkare var jag inte negativt inställd. Jag sa istället gör du det, men i så fall så kommer jag att köpa en ny kokbok. (Denna förhandlingsteknik fungerade utmärkt även när det var en skoter som skulle inhandlas, men det borde jag förstås inte avslöja ifall han läser det här.)
Han svarade med att självklart ska jag köpa mig en kokbok om jag vill det.
Ack du ljuvliga "Lomelinos tårtor".
Jag vill baka tårta.
Jag vill spritsa och dekorera.
Jag vill ha en bakform med löstagbar kant som är ungeför 15 cm i diameter med hög kant. Tips på vart jag kan inhandla den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar