Sidor

lördag, juni 30, 2012

Foton från juni 2012

Vi åkte och köpte växter att plantera ute i trädgården.
Första juni var visserligen hyfsat fin på förmiddagen.
Men sedan kom regnet, blåsten och kylan och det höll i sig ett tag.
Jag passade på att dra på dottern en veloursparkbyxa i storlek 86/92.
Till hösten är den nog för liten. Tyvärr.
Jag lagade pad thai till middag. Det drar tankarna till Thailandsresor.
Sol och värme. Utomhus regnade det, men maten blev god.
Maken fick hem en ny förstärkare, nu kan han spela riktigt högt.
Så nu får han hålla sig nere i källaren. Jag ska googla hur man ljudisolerar rum.
Vi hade en hund på besök. Alva gillade det och Micke sa:
- Ser du inte att hon skulle vilja ha en hund?

Jag pressade en massa lime och lagade mat till familjen innan
jag drog iväg med drinken och åt på restaurang.

Alva fick gå till frissan för första gången. Hon klippte luggen.
Det är Alvas momma som är frissa, så därför blev det en söndag.
Lillan satt i alla fall hyfsat stilla fast det var så spännande och roligt.
Det blev mycket bättre än min amatörklippning.
Examensmiddag kvällen innan istället för examenslunch.
På "Golden dragon" förstås.

På examen nummer ett. Vi hade bröllopsdag i samma veva.


Började att måla husgrunden, detta är före. Hann med ett lager runt huset.
Men just på framsidan behövs nog två...

Sålde fika på fotbollsmatch. Kallt och huttrigt. *Burr*
Men vad gör man inte för ungarna?
Cupcakesen var populära, det blev bra med pengar till laget.
(Försäljningsrekord, har jag hört sedan. Ett tips till andra som ska baka.)

Midsommarafton med vänner, både vänner till de vuxna och den lilla.

Midsommardagen var vi mestadels ute på altanen. Fint väder!

Micke försöker lära Alva att fånga bollen. 
Piteå Summer games. Vi tittar på fotbollsmatch. Alva har fått mutor. 
En bild på lite syskonkärlek.
Foto: Micke Westin
Å sedan slutade juni som den började, med regn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar