Sidor

lördag, mars 16, 2013

Vår lördag i bilder

Dotter och leksaker kom till min säng på morgonen.
Alva myser och ser en film.
Sminkat ögonen lite.
Påklädningen är inte effektiv, det ska dansas också.
Klädd och klar och spelar trummor. (Maya hi maya hoo)
Dammsugit och klart. Skönt att ha det gjort för dagen.
Diskat och plockat undan i köket. 
Planerade att få sitta med kaffekoppen en stund, det gick så där.
Hemleverans av snyggt armband till min man.
Alva rullar iväg istället för att ta på sig skorna.
Solbrillor på idag.
Vi köpte påskägg till kaffet. Alva smaskade på dom och blev vit i ansiktet.
Dags för läppglans.
Hon somnade i bilen, bars in på soffan.
Tupplur idag alltså. Vad ska jag göra med den egentiden?
Svar: Spackla utan någon som vill "hjälpa till".
Syrran var hos mig och pluggade och provade två sotiga ögon sminkningar på mig.
Sminkade.
(Jag torkade bort mina innan jag åkte på affären kunde ju inte åka med olika ögon.)
Kyckling, rödlök, ost och tortilla. Köpte även chips och godis.
Tortillas redo att serveras. Först Alvas utan lök.
Jag är rätt säker på att jag överdrev inköpet av godis. Det blev lite mycket.
Alva myser med moster innan minuterna innan hon gick och la sig.
Sen såg jag och Bettan en film som är bra, åt chips och drack ett vinglas.

1 kommentar:

  1. Tänk att jag är mamma/mormor till världens underbaraste barn och barnbarn!
    Kram på er från mamma/mormor

    SvaraRadera