Sidor

torsdag, augusti 08, 2013

Bilsemester resdag 2


På torsdagen skulle torparna på hårdrocksfestival, Micke skulle till Norge och jag och Alva skulle till Göteborg. Så vi lastade in oss i bilen och åkte iväg efter lunch.

Först körde vi Micke till Arlanda och sedan körde vi vidare till Göteborg. Vi låg bra till i tid men så fastnade vi en bilkö på E4:an i Stockholm och då tappade vi en och en halv timme. Plus att det var rätt spännande för mig att vara omgiven av så mycket bilar samtidigt som dottern piper i baksätet "mamma jag har ont i magen jag måste bajsa". Det kändes lite stressande men det gick bra. Så småningom lossnade det och det gjorde inte särskilt mycket att jag missade avfarten vi skulle ha tagit för gps:en skickade mig istället att göra en helomvänding i en rondell och vips var vi på rätt väg igen.
Så att när vi kommit ut ur trafiken lite grann tog jag av till en bensinstation och lät Alva kissa samt tankade. Utfodrade dottern med korv och köpte lite chips. Så var jag lugn igen och kunde fortsätta som en lugn och sansad norrlänning i storstadstrafik. 
Det blev några stopp på bensinstationer på vägen, kisspaus och liknande. Kaffeinköp. Men mot slutet satte jag stopp för stannandet så att vi skulle hinna med färjan och slippa vänta på nästa och det hann vi. Vi var framme på Öckerö och svärmor/farmor strax efter tolv och la oss att sova efter lite kvällsfika. 
Vi väntar på färjan. Kändes så skönt att vi hann med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar