Sidor

måndag, augusti 12, 2013

Från Sundsvall och hem

Vi vaknade alltså i Gaffelbyn. Ikea öppnar ju inte förrän kl 10 så jag tyckte att vi kunde sova tills vi vaknade. Alva vaknade ändå vid halv nio så vi var på plats på Ikea strax efter 10 när vi packat bilen, städat rummet och hittat dit efter att vägen vi skulle köra på var avstängd.
Först åt vi frukost och sedan blev Alva jättearg på mig för att hon inte fick gå till bollhavet direkt. Istället var hon tvungen att titta på porslin i en kvart och tro mig, det var en kvart för mycket. Fem över elva lämnade jag in henne på leklandet och hon rusade glatt in medan jag nästan lika glatt tog mig en tur på egen hand på Ikea. En timme senare hade jag shoppat och packat bilen lagom till Alva längtade efter mig. Så jag hämtade ut henne och så åt vi lunch och sedan gick vi en tur på övervåningen också. Alva var egentligen lite väl trött men fick åka i en shoppingvagn. Jag shoppade lite smått och gott och nödvändigheter. En vinterförbrukning av värmeljus till exempel. 400 borde räcka?
Vad jag shoppade kanske kommer senare. Just nu vill jag att de ska vara en överaskning för min man.
Alva åt dåligt både vid frukost och lunch men två köttbullar och en glass slank i alla fall ner.
Det blev lite längre än jag tänkt mig på Ikea så det var knappt att vi hann fram till Glassbonden i Vännäs innan de stängde. Vi hade bara 10 minuter på oss men då hinner man köpa glass.
Hos Glassbonden i Vännäs.

Jag provade en kula västerbottensost & päron och en kula jordgubbsglass. Alva fick jordgubbsglass och makalös choklad. Hon brukar gilla chokladglass men tyckte inte alls om den, jordgubbsglassen däremot den tyckte hon var "världsgod". Västbottensostglassen den smakade vid första smaken bara västerbottensostglass som sedan övergick till päronglass. Inte dåligt men annorlunda. Kul att jag hann med att prova den.
Sen tyckte gps:en att jag skulle köra konstiga vägar och jag tyckte att jag snarast möjligt skulle ut på E4:an igen. Så jag körde lite som jag ville istället och ut kom jag. Vi tog korvpaus på Statoil i Skellefteå och kom hem till vårat hus halv tio. Kul att vara borta men skönt att komma hem. Bilresa med barn fungerade verkligen över förväntan. Hon tycker också att vi har haft roligt och det är ju ett bra betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar