Sidor

fredag, juli 08, 2016

Snabb pasta ur kylskåpet

Jag trodde att jag skulle steka pyttipanna men det visade sig att pytten var i sommarhuset och där var inte vi vid middagstid. Så jag fick ta det vi hade istället för att snabbt få maten på bordet. Men så kan man ju också göra för att slippa slänga mat. :)
Kylskåpspasta  - något snabbt att laga när det kniper
Spagetti
En bit grillat kött som blivit över
Ca 1,5 dl crème fraiche
Mjölk
En halv kvibilleost
Några champinjoner

Koka spagettin.
Jag skar köttet i mindre bitar och stekte de rödaste lite grann för jag gjorde såsen. Ta fram en liten kastrull, värm crème fraiche och späd den med mjölk till lämplig konsistens. (Om du har grädde eller bara mjölk kan du reda med lite mjöl.) Smält ner osten i såsen. Släng ner köttbitarna.

Servera spagettin på tallrikar, toppa med pastasåsen och toppa med svamp (och de körsbärstomater som fanns i kylskåpet).


Det blev gott. Jag fick info om att sonen inte skulle äta hemma men så dök han plötsligt upp och skulle äta när jag just skulle ställa fram maten. Han gillade också såsen, fast jag slängt ner kvibille mögelost. Mycket bra att veta. Jag hade kunnat ta mer mögelost men höll igen lite för att jag var rädd att maken skulle tycka att det blev för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar