Sidor

söndag, oktober 21, 2018

Söndagssummering


Bärselen har varit väldigt bra i veckan. Det tar på ryggen att bära omkring på en liten så mycket, så det är skönt med lite avlastning ibland. Visst man kan sitta i soffan och lukta på det där lilla huvudet hur länge som helst egentligen. Men ibland måste man ju göra saker också. Lilleman har haft nån utvecklingsspurt kombinerat med en orolig mage. Maken var hem en sväng i veckan också, han skulle fått komma hem måndagkväll men blev fördröjd till tisdag på grund av försenade flyg och var sen tvungen att åka igen onsdag.



Lillen satte igång med ett avgrundsvrål fem minuter före syrrans dans tagit slut och han fortsatte skrika. Hon och kompisen är som ena senadrag och hade dessutom glömt nått när de väl kom. Så till alla som var där, vi ber om ursäkt. Dock kan jag inte garantera att vi inte gör om det igen nästa vecka.

Ny tröja, den var poppis - crown top.
Men den är så mycket finare i verkligheten med sitt silvertryck.

och lillen har en ny outfit som han fått av min moster.
Onsdag var jag in till stan och fixade naglarna, det gick jättebra då han sov nästan hela tiden.

I fredags hade jag sovit väldigt dåligt. Burit bebis och fått honom att sova men så vaknade han och skrek vid första prutten, vilja ha mat men för trött för att äta sig mätt och somnade vid bröstet för att sedan vakna av nästa fis och så fortsatte vi. Vi började med besök på BVC på morgonen och sedan väntade jag på att vara med på ett möte. Men runt fyra tog jag mig iväg till Coop i alla fall. Knökfullt på parkeringen så jag fick ta en plats längst bort. När jag gick där och bar lillen kände jag att glaset var på sin höjd halvtomt. Så ser jag en dam som ställt sig på familjeparkeringen som lättsamt stoppar in sin lilla, lilla matkasse i bagaget och struttar in i sin bil (helt klart utan familj i bilen). Hon skulle backa ut och jag stannade så att hon skulle se att jag såg henne. Hoppas hon kände att hon var en bajskorv. De var i varje fall de jag försökte förmedla att hon var med min "skämmes tamejfan blick" och mitt lilla gosiga knyte i famnen.
(Troligtvis förstod hon inte det, hade hon varit en sån som förstått så hade hon inte parkerat där från första början.)
Gå in i butiken med bebis är inte ens det jobbiga, det kommer ju efter när man ska ha alla påsar med matvaror och babyn med sig till bilen i mörkret och packa in det med en parkering som lutar lite så att en hand måste vara på vagnen hela tiden. Fördelen var att lillen faktiskt sov i kundvagnens babysits hela tiden jag handlade och därför blev lite piggare. Så lite middagsmat senare kändes allt så mycket bättre för alla.
Jag kände att jag verkligen förtjänade fredagsbubblet (Trocadero zero).
Storasyster visar lillebror Musically.
Lördag hade vi en toppendag. Sovit bra och harmoniskt. Lugn och fin förmiddag. Vi åkte till stan för att handla lördagsgodis och en korg jag såg i måndags. Eftersom lilleman sov så gott kom vi iväg lite sent och då slog vi till på mack-middag på Espresso house. Mackorna var överraskande goda också. Getost och fikon, det gillar jag.


Syskonmys, än så länge är lillebror bara toppen.

Nyfixade naglar för mig och en panik-inköpt pyjamas till lilleman. Vi hade visst lite för få plagg i minsta storleken (56), men några veckor till så passar nästa storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar