Sidor

fredag, maj 13, 2011

Bok: Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson

Det är knappt jag själv tror att det är sant men på sistone har jag faktiskt haft/tagit mig tid att läsa böcker. Även småbarnsföräldrar kan få tid till det (mest för att barnet har sovit och det har varit soligt).
Först läste jag "Marshmallows till frukost" av Dorothy Koomson, samma som skrev "Min bästa väns dotter" som jag läste på en ljuvligt folktom strand på Koh Jum i Thailand. Denna bok lästes inte i samma klimat men var bra ändå.

Den handlar om Kendra som flyr sina minnen i Australien och flyttar hem till England igen där hon hyr lägenhet av Kyle. Kyle har just separerat från sin fru och tvillingarna Summer och Jaxon blir snabbt kompis med Kendra. Kendra som helst vill vara ensam och slicka sina sår och glömma.
Den var rätt så bra, men den förra boken var bättre. Eller så har jag bara bättre minnen utav den.
Deta är en sån där lättsmält bok att roa sig med ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar